Hvorfor ble Kåre Valebrokk en historisk medieleder, det flere har kalt en medielegende? Valebrokks metode går bak mytene og anekdotene om en av Norges mest bemerkelsesverdige ledere og virksomhetsbyggere og beskriver en person helt utenom det vanlige. Boken er et dypdykk i hvordan Valebrokk drev frem sine prosjekter. Den handler om hvordan han skrev, hvordan han forvandlet Dagens Næringsliv og TV2 gjennom å videreutvikle disse viktige mediebedriftene. Valebrokk visste hvordan han skulle lede sine medarbeidere til suksess og hvordan han skulle forholde seg til sine eiere og styrer. Han utviklet nye publikasjoner og kanaler og bygget nettverk. Valebrokk ble en av norsk næringslivs sterkeste merkevarer som frihetsdyrkende journalist og redaktør. Forfatterne Trond Vernegg og Magne Otterdal byr i boken på nye, hittil ukjente sider av Kåre Valebrokk og belyser medielegenden i perspektiver det er skrevet lite om. Boken baserer seg blant annet på forfatternes kontakt med Kåre Valebrokk gjennom 30 år samt på samtaler med en rekke personer han arbeidet nært med. Valebrokks strategier og metoder er inspirerende for dagens og fremtidens medarbeidere og ledere, ikke bare i pressen, men for alle som er opptatt av å tenke nytt, igangsette prosjekter og sette ideer og ambisjoner ut i livet. Boken er en levende fortelling om en person med ekstrem oppdrift og vilje og evne til å skape noe.
Les mer
"... de to kollegene fra Valebrokks tid i Dagens Næringsliv har i enda større grad vært opptatt av å forklare årsaken til at sørlendingen ble den kanskje viktigste og mest beundrede norske pressemann i sin samtid. Valebrokks metode bygger i en helt annen grad enn En god story på samarbeid og samtaler med hovedpersonen. Det er blitt en interessant bok, bransjefolk bør lese den."
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202426569
Publisert
2013-11-28
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm
Vekt
704 gr
Høyde
232 mm
Bredde
162 mm
Dybde
30 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
316