Om utviklingen i varehandelen fra krambu og landhandel i forrige århundre via stormagasinet og frem til dagens kjøpesentre og virtuelle kjøp via media. De ulike kjøpsformene ses i sammenheng med samfunnsutviklingen. Boken er utgitt i samarbeid med Statens institutt for forbruksforskning (SIFO)
Les mer
I denne boken beskriver forfatterne varehandelens utvikling og hva som kjennetegner ulike offentlige og private markedsarenaer. De følger utviklingen fra krambu og landhandel i forrige århundre via stormagasinet og frem til dagens kjøpesentre og kjøp via media. De ulike kjøpsformene diskuteres i forhold til samfunnsutviklingen, teorier om varehandelens utvikling og hvordan man kan forklare de ulike kjøpsformenes attraktivitet. Har litteraturliste.
Les mer
Omslagstittel: Varehandelens utvikling. Kjøp ute og hjemme

Produktdetaljer

ISBN
9788245601305
Publisert
1996
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
466 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
247