Andreutgaven av Varehandelsledelse vektlegger kunde- og handleopplevelsen, der digitaliseringen og kommunikasjon og salg gjennom flere kanaler gir handelens ledere nye utfordringer. Etter en orientering i markedet, behandles sortimentsopplevelsen, innbefattet kjedenes egne merker, prisopplevelsen og lokaliseringsopplevelsen. Personalledelse og kundeservice har egen seksjon med rekruttering, kompetanse og motivasjon hos medarbeidere og ledere, serviceopplevelsen og salgsopplevelsen. Digitale medier inngår når butikken skal utformes. Flerkanal-, krysskanal- og omnikanal varehandel blir diskutert ut fra kjøpsprosessen. Ved utformingen av butikken vektlegges visuell kommunikasjon, der samspill med nettbutikk og nye medier diskuteres. Som i førsteutgaven behandles sentrale nøkkeltall for styring, innbefattet svinnforebygging og tiltak. Hvert kapittel inneholder en aktuell øvingsoppgave. Boken formidler en helhetlig forretningsforståelse, der målet er å bidra til markeds- og kundeorienterte handelsbedrifter gjennom kvalifiserte ledere. Med strategiske og operative innfallsvinkler er boken aktuell for fagmiljøer i fagområdet og for ledere og medarbeidere innenfor varehandel. Boken kan med fordel leses av studenter som studerer innenfor tilhørende og tilstøtende fagområder. Jan Ivar Fredriksen er dosent i markedsføring varehandelsledelse ved Handelshøyskolen ved Universitetet i Sørøst-Norge med arbeidsoppgaver innen forskning, kursutvikling og undervisning i varehandelsledelse. Fra 1992 til 2016 var han tilknyttet Norges Varehandelshøyskole og Handelshøyskolen BI.I tillegg til sin akademiske karriere har han variert praksis fra både dagligvarehandel, faghandel, bank og helseforetak. Å bygge bro mellom forskningsbasert teori og beste praksis har høyeste prioritet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245018011
Publisert
2017-08-08
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
652 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
344