Denne boka bidrar til utvikling av en forskningsbasert og praksisnær lærerutdanning som utdanner profesjonelle lærere til grunnskole og videregående skole. Antologien samler og oppsummerer en del av den verdifulle kunnskapsproduksjonen som foregår i lærerutdanningsfeltet. Den ønsker å inspirere til erfaringsutveksling og produktive og fremtidsrettede endringer innenfor en utdanning som er i rivende utvikling i møte med kunnskapssamfunnet. Boka er et resultat av det vitenskapelige arbeidet tilknyttet ProTed, Norges første Senter for fremragende utdanning (SFU). Bidragene er skrevet av lærerutdannere og forskere ved Universitetet i Oslo og UiT Norges arktiske universitet. Ulrikke Rindal er førsteamanuensis tilknyttet ProTed i Oslo. Andreas Lund og Rachel Jakhelln er ledere for ProTed i henholdsvis Oslo og Tromsø. «ProTed gir med denne boken et viktig bidrag til et nytt kunnskapsgrunnlag som fremtidens lærerutdanning kan bygge på.» Fra epilogen av Sten Ludvigsen, leder i NOU-utvalget Fremtidens skole.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215025148
Publisert
2015-12-18
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
545 gr
Høyde
241 mm
Bredde
169 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
250