Å være lærer innebærer å være veileder. Veilederrollen har en sentral plass i den nye læreplanen for grunnskolen, og den er en viktig arbeidsform for å realisere L97 og imøtekomme de krav og behov som en lærer står overfor til daglig. Den veiledningen som gis, er avhengig av den veilederkompetansen som læreren til enhver tid har. Veiledning er en pedagogisk arbeidsform som krever spesielle kunnskaper og ferdigheter. Vårt utgangspunkt for denne boken er at veiledning kan læres. Veiledningssamtaler med elever er skrevet med tanke på å gi lærere en innføring i veiledningspedagogikk. Boken er praktisk og metodisk innrettet med eksempler fra skolehverdagen. Veiledningssamtaler med elever henvender seg spesielt til dem som arbeider med eller skal arbeide med elever på mellomtrinnet, ungdomsskoletrinnet og i videregående skole. Den vil også være nyttig for andre som arbeider med veiledning i yrke eller utdanning. Boken vil egne seg som innføringsbok i lærerutdanningen og på videreutdannings- og etterutdanningsnivå.
Les mer
Boka gir lærere ei praktisk og metodisk innføring i veiledningspedagogikk. Den henvender seg spesielt til dem som arbeider med eller skal arbeide med elever på mellomtrinnet, ungdomsskoletrinnet og i videregående skole. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276343632
Publisert
2001
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforl.
Vekt
204 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Tykkelse
7 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
99