Virksomhetens stemme er den første norske fagboken som utelukkende er viet kunsten å skrive godt når du skriver på vegne av en virksomhet. Virksomhetens stemme er den første norske fagboken som utelukkende er viet kunsten å skrive godt når du skriver på vegne av en virksomhet. Den dekker prosessen med å finne en effektiv skrivestemme og hvordan du som skribent deretter kan gå løs på de mange kanalene og sjangrene som moderne virksomheter må forholde seg til. Boken viser hvordan du kan skrive slagkraftige kronikker og debattinnlegg engasjerende tekster til egne publikasjoner, nettsteder og sosiale medier sitatvennlige rapporter og pressemateriell publikumsvennlige taler og foredrag Boken er spekket med konkrete råd og eksempler, og et knippe erfarne virksomhetsskribenter fra blant andre Telenor, Helsedirektoratet, SpareBank1 og Samferdselsdepartementet tar deg i tillegg med bak kulissene og deler noen av sine erfaringer.
Les mer
Boka henvender seg til skribenter som arbeider på vegne av en virksomhet. Den gir råd og tips til hvordan man går fram for å beherske de mange kanalene og sjangrene som moderne virksomheter må forholde seg til, bl.a. kronikker og debattinnlegg, nettsteder, sosiale medier, rapporter, pressemateriell og taler. Med ordliste, litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205397804
Publisert
2010-06-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
686 gr
Høyde
222 mm
Bredde
154 mm
Dybde
33 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
435

Forfatter
Contributions by