Virksomhetens stemme er den første norske fagboken som utelukkende er viet kunsten å skrive godt når du skriver på vegne av en virksomhet.
Virksomhetens stemme er den første norske fagboken som utelukkende er viet kunsten å skrive godt når du skriver på vegne av en virksomhet. Den dekker prosessen med å finne en effektiv skrivestemme og hvordan du som skribent deretter kan gå løs på de mange kanalene og sjangrene som moderne virksomheter må forholde seg til.
Boken viser hvordan du kan skrive
slagkraftige kronikker og debattinnlegg
engasjerende tekster til egne publikasjoner, nettsteder og sosiale medier
sitatvennlige rapporter og pressemateriell
publikumsvennlige taler og foredrag
Boken er spekket med konkrete råd og eksempler, og et knippe erfarne virksomhetsskribenter fra blant andre Telenor, Helsedirektoratet, SpareBank1 og Samferdselsdepartementet tar deg i tillegg med bak kulissene og deler noen av sine erfaringer.
Les mer
Boka henvender seg til skribenter som arbeider på vegne av en virksomhet. Den gir råd og tips til hvordan man går fram for å beherske de mange kanalene og sjangrene som moderne virksomheter må forholde seg til, bl.a. kronikker og debattinnlegg, nettsteder, sosiale medier, rapporter, pressemateriell og taler. Med ordliste, litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205397804
Publisert
2010-06-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
686 gr
Høyde
222 mm
Bredde
154 mm
Dybde
33 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
435
Forfatter
Contributions by