Visjon er et læreverk som legger vekt på en systematisk og praktisk formidling av faget. Eksempler, oppgaver, illustrasjoner av teoretiske modeller, klare mål for elevene og strukturert innhold er stikkord for Visjon. Læreverket er fullt av eksempler som en guide til teorien. Markedsføring er et systematisk fag, derfor er markedsplanleggingsmodellen sentral i Visjon 2 og knytter delene av faget sammen. Bla i boka her! (Bokmålsutgaven) Fokus på læring! Elevene lærer faget best når de løser oppgaver i kombinasjon med å lese stoffet. I bøkene er det både kontrollspørsmål og en samling mindre oppgaver, og hvert kapittel begynner med «Dette skal du kunne» som refererer til kompetansemålene. Men det er særlig de praktiske oppgavene (caser) på nettstedet som er viktig. Her får elevene hjelp til å løse oppgavene og god trening til eksamen. Elevnettsted med omfattende innhold Nettstedet krever lisens og innlogging, men har også et omfattende innhold: En omfattende søkbar begrepsbank som er illustrert med modeller og illustrasjoner, interaktive oppgaver til hvert kapittel, sammendrag av kapitlene, lydbokfiler av tekstene i læreboka og nyheter i faget. Case-oppgavene trener elevene til eksamen, og lærere bekrefter at elevene får bedre karakterer etter at de systematisk har trent på å besvare oppgaver gjennom dette nettstedet. Lisensen gir tilgang til både Visjon 1 og 2 per år, slik får elevene på Vg3 tilgang til stoffet på Vg2 og sine egne besvarelser når de leser til eksamen. Lærernettsted med nyttige ressurser Lærenettstedet krever lisens og innlogging. Læreren får tilgang til løsningsforslag til casene og oppgavene i boka. Et eget system gir tilgang til elevenes oppgavebesvarelser og mulighet for individuell oppfølging. Her er powerpointpresentasjoner, oppgaver til aktivitet i timen, forslag til undervisningsopplegg og egne bilde-, video- og lenkebanker. Lisensen gir tilgang til både Visjon 1 og 2 per år. Visjon 1 Del 1: Markedsføring, markeder og psykologi Del 2: Systematisk markedsføring Del 3: Markedskommunikasjon Del 4: Organisasjon og ledelse Visjon 2 Del 1 Markedsføring i teori og praksis, overordnede mål og strategier Del 2 Situasjonsanalyse og markedsinformasjon Del 3 Konkurransemidlene Del 4 Personalutvikling og ledelse / bærekraftig forretningsdrift
Les mer
Boka handler om markedsføring, markeder og psykologi, systematisk markedsføring, markedskommunikasjon og organisasjon og ledelse. Har kontrollspørsmål og oppgaver til hvert kapittel.
1. utg. med tittel Marknadsføring og leiing 1, 2007

Produktdetaljer

ISBN
9788202343774
Publisert
2011-06-17
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm
Vekt
846 gr
Høyde
260 mm
Bredde
192 mm
Dybde
20 mm
Språk
Product language
Nynorsk
Format
Product format
Heftet
Antall sider
334