Vurdering for læring er et prioritert satsingsområde i norsk skole, med vekt på egen- og hverandrevurdering, tilbake- og framovermelding, underveisvurdering og formativ bruk av summative prøver. Forfatterne viser hvordan en vurderingspraksis i sentrale fag kan baseres på prinsipper fra vurdering for læring og integreres i daglig undervisning. Tema som drøftes er blant annet forholdet mellom kompetansemål i de enkelte fagene og en formativ vurderingspraksis, konsekvenser av ny vurderingsforskrift og relevante trender i internasjonal vurderingsforskning. Vurdering for læring i fag er ei fagbok beregnet for lærere i grunnskole og videregående skole og lærerstudenter ved den nye grunnskolelærerutdanninga. Fag som dekkes er: Norsk skriftlig og muntlig Engelsk Fremmedspråk Samfunnsfag RLE Matematikk Naturfag Musikk Mat og helse Elektrofag Restaurant- og matfag Kroppsøving
Les mer
Forfatterne viser her hvordan en vurderingspraksis i sentrale fag kan baseres på prinsipper fra "vurdering for læring" og integreres i daglig undervisning. Boka er beregnet for lærer i grunnskole og videregående skole og lærerstudenter ved grunnskolelærerutdanninga. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276348972
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforl.
Vekt
461 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Tykkelse
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
236

Relaterte produkter