Denne boken gir en innføring i begrepet vurdering FOR læring og viser til praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada. Boken tar utgangspunkt i internasjonal teori som sees i sammenheng med Kunnskapsløftets krav til underveisvurdering i skolen. Internasjonalt har det vært et økende fokus på læringsfremmende vurdering de siste årene. Bakgrunnen for dette er forskning som viser at det er de vurderingsprosesser som gjøres i klasserommet som fremmer elevers læringsutbytte. Dette er bakgrunnen for begrepet "vurdering for læring" som brukes i skoler over hele verden.
Les mer
Denne boken gir deg en teoretisk innføring i begrepet vurdering for læring og en praktisk innføring i hvordan du kan tilrettelegge for dette i praksis. Du blir introdusert til 10 veiledende prinsipper som knyttes til Kunnskapsløftets krav til underveisvurdering. Prinsippene tar utgangspunkt i internasjonal forskning og illustreres med praktiske eksempler fra klasserom i Norge, England og Canada. Boken henvender seg til lærere i grunnskolen og studenter i lærerutdanning. Med litteraturliste.
Les mer
Forord av Anne Davies

Produktdetaljer

ISBN
9788205391789
Publisert
2009-06-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
396 gr
Høyde
240 mm
Bredde
167 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
201

Forfatter