Dette heftet handler om vurdering for læring, som er et område med stor grad av aktualitet i dagens norske skole. Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det vektlegges både en overordnet forståelse av hvordan vurdering bør forstås i skolen, og en mer detaljert framstilling av hvordan en hensiktsmessig vurderingspraksis kan gjennomføres. I heftet legges det særlig vekt på de pedagogiske konsekvenser som lærere kan få fra vurderingspraksis. Vurdering av læring bør først og fremst handle om hvordan lærerne kan forbedre og videreutvikle egen pedagogisk praksis ut fra de resultatene som vurderingen viser. Det er ikke elevene alene som skal ta konsekvensene av vurderingsresultatene, men elevene og lærerne i et nært samarbeid. kan lærernes vurderingspraksis få positive konsekvenser for elevenes læringsutbytte. Målgruppen for dette heftet er først og fremst lærere som arbeider på ulike nivå i grunnopplæringen. Heftet kan også brukes grunn- og videreutdanning av lærere innenfor vurderingsfeltet. Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 2
Les mer
Heftet presenterer grunnleggende tilnærminger til å vurdere elevenes faglige og sosiale læring og utvikling. Det er først og fremst beregnet på grunnskolelærere. Har litteraturliste.

Produktdetaljer

ISBN
9788205423077
Publisert
2012-02-13
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
166 gr
Høyde
200 mm
Bredde
200 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
55

Illustratør