Vygotskys (1896.1934) teori om læring og lærende har hatt stor betydning for både pedagoger og psykologer helt opp til vår tid. Hans arbeid er fremdeles svært aktuelt og han har fortsatt en stor tilhengerskare fra hele verden. Strandberg gir i denne boken både en teoretisk og praktisk fremstilling av Vygotskys arbeid. Dagsaktuelle problemstillinger og mange gode eksempler fra skolen blir belyst og drøftet gjennom hele boken. I denne norske utgaven er teksten også knyttet opp mot norsk læreplan og norsk skolehverdag.Den spennende historien om hvordan Lev S. Vygotsky utviklet sin teori, om hvordan den ble forbudt under Stalin, for så å «gjenoppstå» og inspirere store deler av verden, beskrives i slutten av boken.Vygotsky i praksis henvender seg til pedagoger, lærere, studenter i lærerutdanning, skoleledere, psykologer og andre som ønsker å forstå og praktisere Vygotsky.
Les mer
Boken gir en teoretisk og praktisk framstilling av den russiske psykologen Vygotskys læringsteoretiske arbeid, og hans fokus på læring og utvikling i en sosial og kulturell sammenheng. Boken er knyttet opp mot norsk læreplan og norsk skolehverdag. Har ordliste, register og litteraturliste.
Les mer
Forord av Bjørn Frode Moen

Produktdetaljer

ISBN
9788205383357
Publisert
2008-10-22
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
354 gr
Høyde
220 mm
Bredde
149 mm
Dybde
21 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
226

Forfatter
Oversetter