Forhold mellom læring i verkstedtradisjoner i yrkesfaga kontra læring i klasseromstradisjoner, forhold mellom yrkesteori og allmennteori og forhold mellom læring i skole og læring i arbeidsliv er sentrale temaer i denne boka. Den stiller også nye spørsmål når det gjelder undervisning og læringsproblemer generelt, med grunnlag i forskning rundt læringsspørsmål i yrkesfaglige studieretninger i videregående skole, lærlingers erfaringer med læring, og hovedoppgavearbeid i yrkespedagogikk. Yrkesutdanning og kjønn er også et viktig tema i boka. Har litteratuliste.
Les mer
Forhold mellom læring i verkstedtradisjoner i yrkesfaga kontra læring i klasseromstradisjoner, forhold mellom yrkesteori og allmennteori og forhold mellom læring i skole og læring i arbeidsliv er sentrale temaer i denne boka. Den stiller også nye spørsmål når det gjelder undervisning og læringsproblemer generelt, med grunnlag i forskning rundt læringsspørsmål i yrkesfaglige studieretninger i videregående skole, lærlingers erfaringer med læring, og hovedoppgavearbeid i yrkespedagogikk. Yrkesutdanning og kjønn er også et viktig tema i boka. Har litteratuliste.
Les mer
Utarbeidet til konferansen Yrkenes undervisningslære 15.-16- oktober 2001

Produktdetaljer

ISBN
9788258404771
Publisert
2001
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Yrkeslitteratur
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
108

Redaktør