Boken har en teoretisk forankring i det tradisjonelle markedsføringsfaget, som forklares med empiri fra reiselivsfagfeltet. Den tar for seg emner som forbrukeratferd, segmentering og målgrupper, virkemidler og markedsundersøkelser i reiselivsbransjen, og belyser emner som merkevarebygging, informasjonsteknologi og relasjonsmarkedsføring. Boken passer både for studenter som studerer reiselivs- og markedsføringsfag på høgskole- og universitetsnivå, og for ansatte i reiselivsnæringen. Gjennom bidrag fra flere personer i det reiselivsfaglige miljøet blir markedsføring av reiseliv belyst fra ulike perspektiver. Bidragsyterne i boken er Birgit Abelsen, Levent Altinay, Peter Björk, Trond Blindheim, Erik Dalen, Graham M.S. Dann, Marit Engen, Evert Gummesson, Szilvia Gyimóthy, Leif E. Hem, Nina M. Iversen, Øystein Jensen, Herbjørn Nysveen, Ragnar Prestholdt, Stein Erik Selfors, Sander Sværi og Bård Tronvoll. Bokens redaktører er Kristen Albert Ellingsen som er førstelektor i reiselivs- og serviceledelsesfag ved Høgskolen i Finnmark og Mehmet Mehmetoglu som er professor ved Høgskolen i Finnmark og professor II ved Høgskolen i Harstad.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245002492
Publisert
2005
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
801 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
23 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
420
Sjanger
Faglitteratur