Boka skal bidra til ny kunnskap, refleksjon og diskusjon omkring barnehagepersonalets mange måter å delta i barns spontane, egeninitierte lek.
Barn har rett til lek, medvirkning, omsorg og beskyttelse i barnehagen. Barnehagepersonalet skal beskytte, bekrefte og berike barns samspill og lek. Personalet bør medvirke til barns spontane lek og sørge for at alle barn har noen å leke med. Det er et profesjons-lek-etisk ansvar å unngå unødige avbrytelser, som avkrefter eller avslutter barns lek.
Med utgangspunkt i det unike barnet og mangfold i barnegrupper viser forfatteren hvordan barnehagepersonalets oppmerksomme nærvær og tilstedeværelse, deres aktive holdning og deltakelse kan beskytte, gi kraft til og berike barns spontane lek.
Boka er basert på et forskningsprosjekt i barnehagefeltet og retter seg mot fag- og forskermiljø i barnehagelærerutdanningen, barnehagelærerstudenter og personalet i barnehagen.
Barn har rett til lek, medvirkning, omsorg og beskyttelse i barnehagen. Barnehagepersonalet skal beskytte, bekrefte og berike barns samspill og lek. Personalet bør medvirke til barns spontane lek og sørge for at alle barn har noen å leke med. Det er et profesjons-lek-etisk ansvar å unngå unødige avbrytelser, som avkrefter eller avslutter barns lek.
Med utgangspunkt i det unike barnet og mangfold i barnegrupper viser forfatteren hvordan barnehagepersonalets oppmerksomme nærvær og tilstedeværelse, deres aktive holdning og deltakelse kan beskytte, gi kraft til og berike barns spontane lek.
Boka er basert på et forskningsprosjekt i barnehagefeltet og retter seg mot fag- og forskermiljø i barnehagelærerutdanningen, barnehagelærerstudenter og personalet i barnehagen.
Les mer
1. utgave 2017 med tittel: Medvirkning til barns spontane lek - i barnehagen
Produktdetaljer
ISBN
9788215065717
Publisert
2022-10-17
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Scandinavian University Press
Vekt
264 gr
Høyde
225 mm
Bredde
151 mm
Dybde
13 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
138
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter