Det eksisterer flere syn på veiledning og mange oppfatninger om hva som kjennetegner en lærende organisasjon. Gjennom boken presenterer forfatteren ulike retninger og teorier. I tillegg drøftes sammenhengen mellom begrepene coaching, mentoring, supervisjon og veiledning. Forfatteren presenterer og utvikler sin egen modell, og begrunner hvorfor veiledning er viktig i utviklingen av en lærende organisasjon. I boken følger vi veiledningsprosessen gjennom en veileders dagbok. Her får vi innblikk i hvordan veilederen griper fatt i oppgavene, og vi følger hvordan selve veiledningen foregår, både overfor rektor, skolens ledergruppe og personalet. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788251840033
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Aschehoug & Co
Vekt
690 gr
Høyde
170 mm
Bredde
240 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
367
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter