Det eksisterer flere syn på veiledning og mange oppfatninger om hva som kjennetegner en lærende organisasjon. Gjennom boken presenterer forfatteren ulike retninger og teorier. I tillegg drøftes sammenhengen mellom begrepene coaching, mentoring, supervisjon og veiledning. Forfatteren presenterer og utvikler sin egen modell, og begrunner hvorfor veiledning er viktig i utviklingen av en lærende organisasjon. I boken følger vi veiledningsprosessen gjennom en veileders dagbok. Her får vi innblikk i hvordan veilederen griper fatt i oppgavene, og vi følger hvordan selve veiledningen foregår, både overfor rektor, skolens ledergruppe og personalet. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788251840033
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
690 gr
Høyde
170 mm
Bredde
240 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
367
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter