I boka presenteres problemstillinger som etter innføringen av fagfornyelsen har spesiell relevans i kroppsøvingsfaget. Forfatterne drøfter ulike sider ved lærerens undervisnings- og vurderingspraksis i faget.

Den første av bokas tre deler utforsker ulike sider ved sammenhengen mellom fagfornyelsen og hvordan faget nå kan forstås, oppleves, legitimeres og tilrettelegges for. I del 2 blir de overordnede temaene elevenes livsmestring og elevenes dannelse diskutert i en kroppsøvingsfaglig kontekst. I den siste delen vendes blikket fremover. To kapitler utfordrer på hver sin måte etablert praksis med tanke på karaktersetting i faget. Avslutningskapitlet presenterer og diskuterer modellbasert praksis som en mulig løsning på mange av de utfordringene som tidligere har blitt skissert i boka.

Didaktiske utfordringer i kroppsøving bidrar med ny kunnskap og innsikt til det kroppsøvingsdidaktiske fag- og forskermiljøet. Boka henvender seg til forskere, lærerutdannere, studenter og lærere.

Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021

Produktdetaljer

ISBN
9788202707606
Publisert
2021-02-09
Utgave
1. utgave
Utgiver
Cappelen Damm AS
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
229
Sjanger
Faglitteratur