Gunnar Strømme – MIN HISTORIE

Mange vil forbinde Gunnar Strømmes navn med hans mangeårige innsats i Strømme- stiftelsen, den oppgraderte videreføringen av livsverket til onkelen – «Presten med de røde annonsene». Mange år ble det også med styrearbeid i Solgården på spanske Costa Blanca. Frivillig arbeid ofte på mer enn halvtid, ved siden av egen forretningsvirksomhet på mer enn heltid.

Som tredje generasjon i Strømmefamiliens butikk i Kvadraturen tok han, 21 år gammel, initiativet til Sørlandets første dagligvarekjede, mer enn ti år før Rimi og Rema kom på banen. Etter å ha solgt dagligvarebutikkene satset han på et nytt område, telemarketing. I løpet av få år bygde han opp Skandinavias største virksomhet i bransjen under navnet Teleteam. En rekke av Norges største frivillige organisasjoner var blant de første og største kundene.
Etter godt og vel ti år valgte Gunnar Strømme å selge telemarketing-virksomheten. Så ble det nye satsinger, først og fremst eiendomsvirksomhet, men også engasjementer på andre områder.
I løpet av et aktivt liv, innenfor næringsliv og frivillighet, ble det oppturer, nedturer – og så oppturer igjen.
Mindre allment kjent er Strømmes vedvarende kamp for at frivillige organisasjoner skulle slippe å betale moms på tjenester, en kamp som har gitt frivillighets-Norge gevinster i mangemilliardklassen.

Gunnar Strømmes historie gir et spennende bidrag til den store fortellingen, den om Norge etter andre verdenskrig.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788230028933
Publisert
2025
Utgiver
Kolofon Forlag AS
Vekt
869 gr
Høyde
222 mm
Bredde
220 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
227
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter