Denne boka setter søkelys på hvordan et utvalg studenter opplever at
norsk grunnskolelærerutdanning ivaretar deres utvikling til å bli
gode klasseledere. - Forbereder teoriundervisningen ved
grunnskolelærerutdanningen studentene til å møte ansvaret som
klasseleder? - Bidrar praksisskolen til at studentene er rustet til å
bli klasseledere? - Tilrettelegger samarbeidet mellom høgskole og
praksisskole for at studentene kan utvikle seg til god klasseledere? -
Hva er det viktigste høgskolen og praksisskolen kan bidra med for
studentene skal kunne utøve klasselederfunksjonen på en best mulig
måte? Forfatterne fokuserer på ulike utfordringer i utdanningen
knyttet til lærerrollen og klasseledelse, og viser hvor viktig det er
at lærerutdanningene fundamenterer klasseledelse i både teori og
praksis. Funnene i studien gir grunnlag for refleksjon og
forhåpentligvis inspirasjon til alle som er involvert i
lærerutdanning, slik at de ser etter muligheter for endring og
forbedring.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245027143
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vigmostad & Bjørke AS
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter