Denne boken dekker markedsføringsledelse, organisasjon og ledelse
innenfor LØM-emnet ved fagskolene. En egen lærebok dekker
økonomistyringsdelen. Bøkene har som felles siktemål å øve opp
studentenes evne til å treffe gode beslutninger for bedriften med
hensyn til intern styring og ekstern tilpasning til ønsker og behov i
markedet. Et gjennomgående trekk ved fremstillingen er hvordan
eksterne krav og forventninger i markedet påvirker den interne
styringen av foretaket. Fremstillingen har for øvrig et generelt
preg, og eksemplene er hentet fra mange ulike bransjer og
virksomheter. Problemstillingene som drøftes i boken, er først og
fremst av administrativ og markedsføringsmessig karakter; hvilke
kundegrupper bedriften under gitte omstendigheter bør satse på,
hvordan ulike markedsføringsvirkemidler kan brukes for å få best
mulig gjennomslag i markedet, hvordan virksomheten i gitte situasjoner
bør organiseres og ledes, og hvordan rekruttere og motivere
medarbeidere. Læreboken inneholder kontrollspørsmål, egentrenings-
og caseoppgaver. Denne utgaven er oppdatert i henhold til nye
læreplaner og den generelle utviklingen innen digitalisering og
bærekraft. Frode Hjertnes underviser i LØM-emnet ved Fagskulen
Vestland.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245054507
Publisert
2025
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Annet
Format
Product format
Digital bok
Forfatter