Strategier for læring om selvregulering, vurdering og god undervisning

Heftet / 2014 / Bokmål

Produktdetaljer

ISBN13
9788215013732
Publisert
2014
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
176
Vekt
292 gr
Høyde
225 mm
Bredde
151 mm
Tykkelse
11 mm
Se alle

Strategier for læring om selvregulering, vurdering og god undervisning

Heftet / 2014 / Bokmål
Hvordan skal elevene lære å regulere sitt eget læringsarbeid? I de siste årene har det å lære elevene læringsstrategier og involvere elevene i vurderingsarbeidet fått mye oppmerksomhet. Målet har vært at elevene selv skal regulere sin egen læring og finne ut hvor mye støtte de trenger i læringsarbeidet sammen med læreren. Dette er lærerens ansvar. Denne boka viser hvordan læreren kan hjelpe eleven til selvregulering, og forfatteren hevder at dette er noe av det viktigste skolen kan arbeide med. Her støtter hun seg blant annet på forskningen til The Assessment Reform Group ved Oxford i England og John Hatties metastudie. Boka er først og fremst skrevet for grunnskolelærerstudenter på 5.-10. trinn, men den egner seg også for lærere og skoleledere som arbeider aktivt med vurdering for læring i skolen.
Les mer
Nettpris:
439,-
364,-
På lager, sendes nå

Produktdetaljer

ISBN13
9788215013732
Publisert
2014
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
176
Vekt
292 gr
Høyde
225 mm
Bredde
151 mm
Tykkelse
11 mm
Se alle