Veiledet lesing er en mye brukt metode for leseopplæring i norsk skole. Veiledet skriving er mindre kjent, men metoden gir gode resultater, i likhet med veiledet lesing. En grunn kan være at veiledning i små grupper gir rom for individuell tilpasning, slik at hvert barn får akkurat den støtten de trenger for å komme videre i sin lese- og skriveutvikling. Forfatterne av denne boka argumenterer for at veiledet lesing og veiledet skriving bør være parallelle aktiviteter fra første skoledag. Boka presenterer arbeidsmåtene i veiledet lesing og veiledet skriving i sammenheng med det teoretiske grunnlaget for metodene. Egne kapitler viser hvordan man rent praktisk kan gjennomføre arbeidsmåtene i begynneropplæringen. Boka inneholder mange eksempler fra norsk skole og et helt kapittel med forslag til morsomme undervisningsopplegg. Boka er aktuell for lærere, studenter og andre som er opptatt av lese- og skriveopplæring. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2013.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013

Produktdetaljer

Publisert
2019-07-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok