For å ta ansvar for det grønne skiftet må vi undersøke hvordan
integrasjonen av markedsføring og logistikk i forsyningskjedene kan
bidra til bærekraftig praksis. Ved å forstå hvordan markedsføring
og logistikk samhandler, kan ledelsen identifisere muligheter for å
redusere miljøpåvirkningen fra forsyningskjedene sine.
Markedsføring spiller en viktig rolle i å kommunisere verdier
knyttet til bærekraft til forbrukere og interessenter. Effektiv
markedsføring kan øke etterspørselen etter miljøvennlige produkter
og tjenester, noe som påvirker hele verdikjeden til å adoptere mer
bærekraftige produksjons- og distribusjonsmetoder. På den andre
siden kan logistikk redusere miljøavtrykket gjennom effektiv
ressursbruk, optimalisering av transportruter og implementering av
grønne logistikkløsninger som reduserer utslippene. Integreringen av
logistikk med en bærekraftig markedsføringsstrategi kan dermed bidra
til å redusere avfall, energiforbruk og karbonutslipp gjennom hele
forsyningskjeden. Den økte dynamikken i markedene skaper nye
utfordringer. Kortere produktlivssykluser krever rask tilpasning av
forsyningskjedene. Økt globalisering, internasjonal konkurranse og
økende netthandel øker også kompleksiteten i forsyningskjedene.
Denne boken gir en omfattende innføring i modeller og prosedyrer for
hvordan produkter flyttes, lagres og distribueres, samtidig som den
utforsker prinsippene for å bygge opp forsyningskjeder som tar ansvar
for miljøet og samfunnet. #Bilder av forfatterne# Dosent Eirill Bø
er tilknyttet Handelshøyskolen BI, og professor Arne Nygaard er
tilknyttet Høyskolen Kristiania.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245054774
Publisert
2025
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vigmostad & Bjørke AS
Språk
Product language
Annet
Format
Product format
Digital bok
Forfatter