For å ta ansvar for det grønne skiftet må vi undersøke hvordan integrasjonen av markedsføring og logistikk i forsyningskjedene kan bidra til bærekraftig praksis. Ved å forstå hvordan markedsføring og logistikk samhandler, kan ledelsen identifisere muligheter for å redusere miljøpåvirkningen fra forsyningskjedene sine. Markedsføring spiller en viktig rolle i å kommunisere verdier knyttet til bærekraft til forbrukere og interessenter. Effektiv markedsføring kan øke etterspørselen etter miljøvennlige produkter og tjenester, noe som påvirker hele verdikjeden til å adoptere mer bærekraftige produksjons- og distribusjonsmetoder. På den andre siden kan logistikk redusere miljøavtrykket gjennom effektiv ressursbruk, optimalisering av transportruter og implementering av grønne logistikkløsninger som reduserer utslippene. Integreringen av logistikk med en bærekraftig markedsføringsstrategi kan dermed bidra til å redusere avfall, energiforbruk og karbonutslipp gjennom hele forsyningskjeden. Den økte dynamikken i markedene skaper nye utfordringer. Kortere produktlivssykluser krever rask tilpasning av forsyningskjedene. Økt globalisering, internasjonal konkurranse og økende netthandel øker også kompleksiteten i forsyningskjedene. Denne boken gir en omfattende innføring i modeller og prosedyrer for hvordan produkter flyttes, lagres og distribueres, samtidig som den utforsker prinsippene for å bygge opp forsyningskjeder som tar ansvar for miljøet og samfunnet. #Bilder av forfatterne# Dosent Eirill Bø er tilknyttet Handelshøyskolen BI, og professor Arne Nygaard er tilknyttet Høyskolen Kristiania.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245054774
Publisert
2025
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vigmostad & Bjørke AS
Språk
Product language
Annet
Format
Product format
Digital bok