Sterk og positiv utvikling av barn i barnehagen er nært knyttet til kvaliteten i barnehagen. Denne boka tematiserer og drøfter teoretiske og praktiske aspekter ved kvaliteten i barnehagens praksis. Gjennom eksempler, teori og forskning viser forfatterne hvordan kvalitet i barnehagens innhold og praksis er knyttet til det enkelte barns utvikling. Noen av temaene som blir belyst er:? personlighetsutvikling? språkutvikling? utviklingsstøttende samspill? utvikling av motoriske ferdigheter? betydningen av risikofylt lek ? sosialisering? sosial kompetanse? mangfold og inkludering? foreldresamarbeidBoken er del i en serie bøker, Barnas barnehage, hvor hensikten med bøkene er å samle relevant og aktuell, forskningsbasert men praksisnær kunnskap som belyser de utfordringer dagens førskolelærere, foreldre og samfunnet står overfor med tanke på barns utvikling og oppvekst i tiden de bruker i barnehagen. En viktig hensikt er også å sette barna i fokus; hvordan de mestrer å nyttiggjøre seg barnehagens hverdag på en positiv måte for sin egen utvikling.
Les mer
Denne boken tar blant annet for seg personlighetsutvikling, språkutvikling, utviklingsstøttende samspill, utvikling av motoriske ferdigheter, betydningen av risikofylt lek, sosialisering, sosial kompetanse, emosjonell kompetanse, mangfold og inkludering, og foreldresamarbeid. Med litteraturlister og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205399730
Publisert
2010-04-16
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
660 gr
Høyde
242 mm
Bredde
166 mm
Dybde
28 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
360

Redaktør