Kim skal skrive en skoleoppgave om dataspill, men vil mye heller spille selv. På magisk vis blir både Kim og katten Ludo fanget inni den merkelige Spillsfæren, og de to heltene må bruke både kløkt og motorsag for å komme seg velberget gjennom dataspillenes historie, og tilbake til vår egen verden. Både tekst og bilder er inspirert av dataspill i sin lekne og humørfylte utforming, og forteller deg det viktigste du trenger å vite om alt fra Spacewar! til BioShock, og hvilken plass dataspillene har i samfunnet og kulturen. Kåret til Årets vakreste Fakta og oppslagsbok av Grafill.
Les mer
Kim vil heller spille selv enn å skrive en skoleoppgave om dataspill. Da han og katten Ludo blir fanget inn i den merkelige Spillsfæren, må de ta seg gjennom dataspillenes historie ved hjelp av både kløkt og motorsag før de kan komme tilbake til vår egen verden. Underveis lærer de det viktigste om alt fra Spacewar! til BioShock, og hvilken plass dataspillene har i kultur og samfunn.
Les mer
"Over 135 sider tar Maren Agdestein og Bår Stenvik for seg dataspillets historie, men ikke i en form vi vanligvis forbinder med lærebøker. På magisk vis blir Kim og katta Ludo trukket inn i spillenes verden, der de lekent leder oss gjennom tiår med digital moro. Takket være Rune Markhus' fantasirike og tematisk passende strek, pakkes hele historien inn i en form som vekker oppmerksomhet."
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202343620
Publisert
2011-11-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm
Vekt
696 gr
Høyde
268 mm
Bredde
197 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
9-12, 12-16
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
135

Illustratør