Boken analyserer bakgrunnen for at TV2 ble etablert, NRKs forberedelser til den nye situasjonen, og utviklingen videre fram til oppstarten av NRK2 i 1996. Boken retter seg til studenter ved universiteter og høgskoler, mediefolk og andre som er opptatt av allmennfjernsynets vilkår i den nye mediesituasjonen. Trine Syvertsen er førsteamanuensis ved Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo.
Les mer
Boka analyserer bakgrunnen for at TV2 ble etablert i 1992, NRKs forberedelser til den nye situasjonen, og utviklinga videre fram til oppstarten av NRK2 i 1996. Gjennomgående tema i boka er spørsmålet om allmennfjernsynets framtid i Norge, kommersialiseringsproblematikken og konkurransens konsekvenser for innholdet i fjernsynskanalene. Forfatteren peker også på hvordan NRK og TV2 forbereder seg på den digitale medieframtida. Har kilde- og litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276742756
Publisert
1997
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
580 gr
Høyde
240 mm
Bredde
169 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
278

Forfatter