Boka bygger på resultater fra flere forskningsprosjekter i Program for evaluering av Reform 97. I første del belyses ulike sider ved praksis i klasserommet og miljøet ved skolen, både når det gjelder sosiale relasjoner mellom elevene, arbeidsformer og fysisk læringsmiljø. I andre del drøftes betydningen av ulike styringsmekanismer i skolen, slik som læreplan, lærebøker, ledelse, organiseringsformer og skolekultur. Siste del av boka tar for seg samarbeidet mellom skole og hjem, og hvordan nye lokale aktørgrupper har fått innflytelse i skolen. Med litteraturlister og opplysninger om bidragsyterne.
Les mer
Boka bygger på resultater fra flere forskningsprosjekter i Program for evaluering av Reform 97. I første del belyses ulike sider ved praksis i klasserommet og miljøet ved skolen, både når det gjelder sosiale relasjoner mellom elevene, arbeidsformer og fysisk læringsmiljø. I andre del drøftes betydningen av ulike styringsmekanismer i skolen, slik som læreplan, lærebøker, ledelse, organiseringsformer og skolekultur. Siste del av boka tar for seg samarbeidet mellom skole og hjem, og hvordan nye lokale aktørgrupper har fått innflytelse i skolen. Med litteraturlister og opplysninger om bidragsyterne.
Les mer
Undertittel hentet fra omslaget

Produktdetaljer

ISBN
9788215004433
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
505 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
264

Redaktør