Boka hjelper leseren til å utvikle sin pedagogiske kompetanse. Den klarlegger hva didaktikk er, og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne hevder at planlegging av opplæring må ta utgangspunkt i dagens kunnskap om hvordan elever lærer. De drøfter derfor hvordan læring skjer, før de går grundig inn på ulike sider ved undervisningsplanlegging. De redegjør også for hovedtrekk i skolereformene på 90-tallet og trekker fram oppgaver og utfordringer som lærere møter i dagens skole. Det legges stor vekt på å vise praktiske konsekvenser for arbeidet i skolen av de teoriene og synspunktene som presenteres. Det brukes mange eksempler både fra grunnskole og videregående opplæring.
Les mer
Boken klarlegger hva didaktikk er, og viser hovedtrekk ved ulike pedagogiske grunnsyn. Forfatterne gir en sammenfattet drøfting av hvordan læring skjer, før de går inn på ulike sider ved undervisningsplanlegging. De redegjør også for hovedtrekk i skolereformen på 90-tallet og trekker frem oppgaver og utfordringer læreren møter i dagens skole. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200126713
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforl.
Vekt
292 gr
Høyde
218 mm
Bredde
144 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
192