En innføring i PR dekker dagsaktuell forskning, teori og praksis på fagområdet Public Relations, og er spekket med moderne norske eksempler og problemstillinger som gjør faget håndgripelig og relevant for både studenter og yrkesutøvere. Leserne vil blant annet bli introdusert for - definisjonene og det teoretiske grunnlaget - fagets historie, i Norge og internasjonalt - PR-prosessen, inkludert analyse, strategi, teori og evaluering - utøvelsen innenfor næringsliv, organisasjoner og offentlig sektor - målgruppe- og situasjonsbestemt PR, inkludert medarbeiderrelasjoner og markedskommunikasjon En innføring i PR er en grunnbok for høyskole- og universitetsnivå, og er ment å gi studenter en akademisk og praktisk introduksjon til fagets viktigste prinsipper. Peggy Simcic Brønn er professor ved Handelshøyskolen BI og har lang erfaring fra forskning og undervisning i PR og virksomhetskommunikasjon. Øystein Bonvik er en av Norges mest profilerte kommunikasjonsrådgivere, foredragsholder og skribent. Han driver sitt eget konsulentselskap og har skrevet flere fagbøker om kommunikasjon og ledelse. Tor Bang er førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI. Han har skrevet flere lærebøker på medie- og kommunikasjonsfeltet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245016567
Publisert
2015-08-11
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
710 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
345