Denne nye oppdaterte utgaven kommer sommeren 2000. Markedsanalyse skal gi studentene innsikt i hvordan forskjellige problemstillinger i bedrifter og organisasjoner leder til forskjellige analyseopplegg. I boken blir det redegjort for en del av de standardiserte undersøkelsene som utføres av analysebyråene.

Hovedvekten er likevel lagt på å beskrive hvordan primærdata skaffes til veie. Dette gjelder dels kvalitative metoder som fokusgrupper og dybdeintervjuer og dels surveyundersøkelser.

Boken legger stor vekt på å lære studentene å analysere kvantitative data med spesiell vekt på mutippel regresjonsanalyse. Tanker er at dersom man behersker en multivariat metode, så vil det være enklere å forstå muligheter og begrensninger ved andre metoder som brukes ved markedsanalyser.

Read more

Product details

ISBN
9788276342970
Published
2000
Edition
2. edition
Publisher
Cappelen Damm AS
Weight
670 gr
Height
240 mm
Width
170 mm
Thickness
22 mm
Age
Voksen
Language
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Number of pages
398
Genre
Faglitteratur