I 20 år har vi laget nettsteder, i 20 år har vi feilet. Vi har sendt medarbeiderne på skrivekurs, drevet kompetansebygging på brukervennlighet og laget webstrategier. Vi har lært om informasjonsarkitektur, universell utforming og responsivt webdesign. Vi har lært å skrive effektivt for både leserne og søkemotorene. Kort sagt: Vi vet hva som kjennetegner gode digitale løsninger. Likevel snubler vi gang på gang. Selv om vi har kompetanse på innhold, design og brukeropplevelser, er vi ikke organisert slik at vi klarer å forvalte den på riktig måte. De to største problemene er at vi mangler: - tydelige strategier for hva vi ønsker å oppnå. - rutiner for å forvalte nettstedet på riktig måte. I denne boken vil vi blant annet vise deg hvordan du: - systematisk forvalter og vedlikeholder nettstedet ditt. - prioriterer riktig. - synliggjør kvalitet og forretningsverdi. - bygger opp respekt for webarbeidet i virksomheten. - må organisere deg for å sikre kvalitet og verdi på innholdet ikke bare i prosjektet, men hver dag hele året. Denne boken passer både for studenter innen journalistikk, medievitenskap og markedsføring og for folk som jobber profesjonelt med websider. Sistnevnte gruppe inkluderer ledere, webkommunikatører, tekstforfattere, redaktører, markedsførere og kommunikasjons- og informasjonsmedarbeidere. Ove Dalen er faglig leder i Netlife Research og jobber med innhold og digital strategi. Han har skrevet bøkene God nettskriving og Effektiv nettskriving og har i 20 år hjulpet store norske mediekonsern, bedrifter og organisasjoner med strategier, kompetansebygging og innholdsutvikling på nett. Eirik Hafver Rønjum er digital strateg i Helsedirektoratet og regnes som en av Norges ledende eksperter på digital strategi og innhold på nett. Han har jobbet både som journalist, webredaktør og konsulent. Rønjum er en etterspurt foredragsholder i webkommunikasjon.
Read more

Product details

ISBN
9788245018035
Published
2015-03-25
Edition
1. edition
Publisher
Vendor
Fagbokforlaget
Weight
531 gr
Height
240 mm
Width
170 mm
Thickness
15 mm
Age
Voksen
Language
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Number of pages
242
Genre
Faglitteratur