Geografididaktikk for klasserommet tar for seg geografiundervisning i grunnskolen og videregående skole, og viser med hjelp av konkrete eksempler hvordan ulike metodiske innfallsvinkler kan gjøre geografiundervisningen mer variert. Boka er spesielt skrevet for grunnskolelærerutdanningene, lektorutdanningene og praktisk-pedagogisk utdanning, men vil også være nyttig for praktiserende samfunnsfaglærere og geografilærere. Flere sentrale emner i geografididaktikken blir behandlet, som geografifagets egenart, geografi og identitet, ekskursjoner i skolen, kart og atlas, undervisningsbruk av geografiske informasjonssystemer og satellittbilder, vurdering av lærebøker, IKT i geografiundervisning, fortellingen som undervisningsmetode, bruk av Tren Tanken-metoden og vurdering i geografifaget. Erfarne forfattere og fagpersoner med bakgrunn som lærere i geografi og geografididaktikk ved universiteter, høgskoler og videregående skoler har bidratt med artikler til denne boken. Oppleggene til undervisningsbruk er utprøvd både med studenter og elever.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202491468
Publisert
2015
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
678 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Tykkelse
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
319