God klasseledelse er en omfattende og krevende oppgave. For å skape en god skole for elevene må læreren legge vekt på viktige verdier som deltakelse, demokrati og solide fagkunnskaper. Da medvirker læreren til danning og medbestemmelse hos elevene,samtidigsom elevenesfaglige læringsarbeidet fremmes. Boka belyser ulike sider ved klasseledelse med relevans for alle fag. Det dreier seg om danningsaspektet ved klasseledelse, om tilpasset opplæring, om elevkollektivet og om å forstå klasseledelse i lys av skolen som organisasjon. Boka konkretiserer også klasseledelse i forhold til det enkelte skolefaget, med sine kunnskapstradisjoner og sine innebygde forståelsesformer og arbeidsmåter. Her er kapitler om klassesamtaler i matematikk og KRLE-faget, om arbeidsmåter i engelsk- og norskfaget, om kunnskapsforståelse i kroppsøving- og musikkfaget og konkrete erfaringer fra bruk av IKT i klasserommet. Boka gir dermed et komparativt perspektiv på klasseledelse i de enkelte fag og innspill til diskusjoner i studentgruppa eller lærerkollegiet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205425583
Publisert
2013-02-26
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
432 gr
Høyde
241 mm
Bredde
167 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
234