Internasjonalt har sponsing vært i sterk vekst de siste tiårene. I Norge har halvparten av norske bedrifter sponset kulturlivet, og ca 70 prosent av profesjonelle kulturaktører har mottatt private sponsorpenger. Kultursponsing har definitivt kommet for å bli. Denne boken tar for seg sponsorfeltet i Norge: Hvilke kulturformer foretrekker bedriftene å sponse? Hva er norske bedrifters motiver for å sponse kulturen? Hva er kulturlivets holdninger til sponsing? Boken setter søkelyset på markedsføringsaspektet ved sponsoraktivitetene: Hvordan bruker bedriftene sponsing som markedsføringsstrategi? Hvordan egner kulturlivet seg som sponsorobjekt? Hvordan kan bedriftene måle om de ønskede effektene er oppnådd? Hva er kulturlivets styrker og svakheter i et kultursamarbeid? Boken retter seg mot alle som beskjeftiger seg med og interesserer seg for fenomenet kultursponsing; studenter, kultursjefer, produsenter, festivalarrangører, markedsførere, museumsledere og kunstnere. Forord og innhold
Les mer
Boken handler om sponsorfeltet i Norge. Forfatterne ser blant annet på hvilke kulturformer bedriftene helst sponser, hva som er de generelle holdningene til sponsing og hvordan kulturlivet egner seg som sponsorobjekt. Boken egner seg for studenter, kultursjefer, markedsførere, kunstnere med flere. Har litteraturliste og stikkordsliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205315860
Publisert
2007-12-13
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
435 gr
Høyde
241 mm
Bredde
166 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
236