Kvalitativ forskning må gjennomføres på en konsekvent måte. Denne boka gir studenter og uerfarne forskere den kunnskapen de trenger for å kunne velge og bruke den kvalitative forskningsstrategien som passer best til den typen studie de ønsker å gjøre. Boka forklarer hvordan kvalitativ metode brukes til å gjennomføre kvalitative studier innen merkantile fag. Boka går gjennom alle fasene i den kvalitative forskningsprosessen og har utstrakt bruk av eksempler. Den viser hvordan en utformer et kvalitativt prosjekt fra idé til problemstilling, samler og analyserer kvalitative data og ikke minst skriver en kvalitativ forskningsoppgave. De ulike fasene i den kvalitative forskningsprosessen blir grundig forklart gjennom en innføring i de tre kvalitative forskningsstrategiene som er best egnet til å belyse kvalitative problemstillinger innen merkantile fag; empiribasert teori, etnografi og casestudie. Boka er velegnet som lærebok i metodefag på høgskole- og universitetsnivå. Mehmet Mehmetoglu er professor ved Høgskolen i Finnmark og professor II ved Høgskolen i Harstad. Han underviser også i ulike reiselivs- og markedsføringsfag. Mehmetoglu har flere internasjonale publikasjoner som omhandler kvalitativ metode, reiseliv og markedsføringstemaer.
Les mer
Boka går gjennom alle fasene i den kvalitative forskningsprosessen. Den viser hvordan en utformer et kvalitativt prosjekt fra idé til problemstilling, samler og analyserer kvalitative data og skriver en kvalitativ forskningsoppgave. De ulike fasene i prosessen blir grundig forklart gjennom en innføring i empiribasert teori, etnografi og casestudie. Med litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276749946
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
367 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
188

Forfatter