Bedre leseresultater står høyt oppe på ønskelisten i norske skoler. Erfaringer fra utlandet viser at den offisielle strategien med økt kontroll og større ytre press bare har begrenset effekt. Virkelig kvalitet i leseopplæringen krever derimot at skolen utvikler seg innenfra. Løsningen kan være å gi språk- og leseveiledere ansvar for å planlegge og koordinere leseopplæringen. Denne boka handler om teorien bak språk- og leseveilederordningen og erfaringer med å implementere ordningen i en kommune. Den viser hvilke grep engasjerte skoleledere og dyktige språk- og leseveiledere tok for å sikre kvalitet i leseopplæringen på alle trinn. Forfatteren sammenfatter og kommenterer resultatene på en måte som andre kommuner kan dra nytte av.
Les mer
Boken presenterer teorien bak språk- og leseveilederordningen, erfaringer med oppstart av språk- og leseveiledning i en norsk kommune, og hvilke grep som ble tatt for å kvalitetsikre leseopplæringen på alle trinn. Forfatteren sammenfatter og kommenterer til slutt resultatene. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202335120
Publisert
2010-09-03
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
247 gr
Høyde
240 mm
Bredde
168 mm
Dybde
8 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
119

Forfatter