Sosial kompetanse er blitt et moteord. Begrepet er vanskelig å definere fordi det i stor grad avhenger av den enkeltes verdisyn og holdninger. Sosial kompetanse handler om hverdagen på godt og vondt . det handler om å tenke med både hodet og hjertet. Arbeidet med å styrke barns g unge sosiale kompetanse er et sentralt mål i L97. Dette er en bok om hvordan vi kan skape et godt læringsmiljø i dagens skole ved å arbeide systematisk med å styrke barns og voksnes sosiale kompetanse. Det handler om å lære å omgås andre på en måte som gir rom for individuell utvikling, og som samtidig ivaretar fellesskapets interesser. Bokas metode tar utgangspunkt i fem store utfordringer dagens lærere står ovenfor: Å skape nødvendig arbeidsro. Å skape et anerkjennende miljø ved å forebygge mobbing og annen antisosial atferd. Å ivareta barnets nysgjerrighet og lærelyst (fokus på lek). Å ivareta humor og glede i skolehverdagen. Å legge til rette for vennskap i skolehverdagen. Læreren . pedagog eller omsorgsarbeider? Sosial kompetanse i skolen er en bok for lærere og skoleassistenter som arbeider med barn fortrinnsvis på småskoletrinnet.
Les mer
Dette er en bok om hvordan vi kan skape et godt læringsmiljø i dagens skole ved å arbeide systematisk med å styrke barns og voksnes sosiale kompetanse. Det handler om å lære å omgås andre på en måte som gir rom for individuell utvikling, og som samtidig ivaretar fellesskapets interesser. Boken passer for lærere og skoleassistenter som arbeider med barn fortrinnsvis på småskoletrinnet. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788244608091
Publisert
2001
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Kommuneforl.
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
195

Forfatter