I denne boka diskuterer forfatterne hva lekende læring og lærende
lek i begynneropplæringen er og kan være, hvilken betydning en
lekende tilnærming har for barns læring, og hvilke rammebetingelser
leken har i skolen. De utforsker ulike tilnærminger til lekbasert
undervisning og aktiviteter innenfor fag, på tvers av fag og i
skoledagen og skolemiljøet. Lek som en del av undervisningen i
matematikk, norsk, kunst og håndverk og naturfag utdypes og
diskuteres, og boka avsluttes med et kapittel om hvordan
skolemiljøets fysiske utforming kan tilrettelegges for lekende
aktiviteter. Kapitlene viser hvordan en lekende tilnærming kan
stimulere motivasjon og læringsglede og bidra til en opplevelse av
sammenheng i skolestarternes hverdag, både mellom de forskjellige
delene av skolehverdagen og i overgangen mellom barnehage og skole.
Bokas redaktører er Svanhild Breive, Liv Torunn Eik og Line Sanne.
Bidragsytere er Anne-Line Bjerknes, Hilde Dehnæs Hogsnes, Ingunn
Skalstad og Trine Solstad.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245054910
Publisert
2025
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Annet
Format
Product format
Digital bok