Denne nye oppdaterte utgaven kommer sommeren 2000. Markedsanalyse skal gi studentene innsikt i hvordan forskjellige problemstillinger i bedrifter og organisasjoner leder til forskjellige analyseopplegg. I boken blir det redegjort for en del av de standardiserte undersøkelsene som utføres av analysebyråene. Hovedvekten er likevel lagt på å beskrive hvordan primærdata skaffes til veie. Dette gjelder dels kvalitative metoder som fokusgrupper og dybdeintervjuer og dels surveyundersøkelser. Boken legger stor vekt på å lære studentene å analysere kvantitative data med spesiell vekt på mutippel regresjonsanalyse. Tanker er at dersom man behersker en multivariat metode, så vil det være enklere å forstå muligheter og begrensninger ved andre metoder som brukes ved markedsanalyser.
Les mer
Boka skal gi studentene innsikt i hvordan forskjellige problemstillinger i bedrifter og organisasjoner leder til forskjellige analyseopplegg. I boka blir det redegjort for en del av de standardiserte undersøkelsene som utføres av analysebyråene. Hovedvekten er likevel lagt på å beskrive hvordan primærdata skaffes til veie. Boka legger stor vekt på å lære studentene å analysere kvantitative data med spesiell vekt på multippel regresjonsanalyse. Boka er utviklet spesielt for å dekke pensum i kurset Markedsanalyse i det andre året av diplomøkonom- og diplommarkedsførerstudiet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276342970
Publisert
2000
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforlaget
Vekt
670 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
398