Ny som lærer sjansespill og samspill

Heftet / 2010 / Bokmål

Produktdetaljer

ISBN13
9788251925143
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tapir akademisk forlag
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
290
Vekt
550 gr
Se alle

Ny som lærer sjansespill og samspill

Heftet / 2010 / Bokmål
I denne boka setter erfarne forskere og pedagoger søkelyset på hvordan nye lærere skal lære å være lærere - og utvikle sin profesjonalitet. Det er mye man skal forholde seg til som ny lærer, enten man arbeider i barnehage, skole eller videregående opplæring. Denne boka setter søkelyset på noen av disse forholdene: - lærerarbeid - fag og elever - profesjonsutvikling - kvalifisering i yrket - kolleger - skolen som organisasjon - ledelsen ved skolen Temaene settes inn i en relasjonell sammenheng, fordi forståelsen av relasjonene og samspillet på arbeidsplassen har en avgjørende betydning for læreres møte med yrket, for deres profesjonelle utvikling og for om de blir i yrket.
Les mer
I denne boken settes søkelys på tema som er aktuelle ved veiledning av nyutdannede lærere. Forfatterne setter situasjonen lærerne er i inn i en rasjonell sammenheng, slik som lærerarbeid, profesjonsutvikling, kvalifisering i yrket, kompetanseoppbygging, erfaringslæring, kolleger, fag, skolen som organisasjon og ledelsen ved skolen. Boken er aktuell innen utdanningen av veiledere for nyutdannede lærere, og vil også være nyttig for lærere som allerede har en veiledningsfunksjon i barnehage og alle skoleslag, for nye lærere og førskolelærere, skoleledere og skoleeiere, og andre som arbeider med lærerutdanning i forvaltningen. Har litteraturlister.
Les mer
Nettpris:
415,-
344,-
Levering 2-6 dager

Produktdetaljer

ISBN13
9788251925143
Publisert
2010
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tapir akademisk forlag
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Sider
290
Vekt
550 gr
Se alle