«In short, this introduction is easy to read and provides a good insight to what culture is, how it can be measured, and what is meant by organizational culture.»

- Wolfgang Ratzek, Communication Booknotes Quarterly

Denne boken gir en konsis innføring i tverrkulturell kommunikasjon og ledelse for praktikere i næringsliv, offentlig sektor og frivillige organisasjoner. Har du behov for en god «verktøykasse» for konstruktiv håndtering av kulturforskjeller, er dette boken for deg.

I globaliseringens tidsalder innvirker kulturforskjeller på nær sagt alle sider ved forretningsutvikling, organisasjon og ledelse. Kulturforståelse og tverrkulturell ledelse er nøkkelen til suksess på den internasjonale arena.

Global markedsføring krever tilpasning til kundenes kulturelle preferanser. Vellykkede oppkjøp og sammenslåinger forutsetter integrasjon av organisasjonskulturer. Effektive og tilpasningsdyktige organisasjoner bygger på kraften i kulturelt mangfold. Og samfunnsansvar krever kulturinnsikt og evne til kommunikasjon på tvers av sektorer og organisasjonskulturer.

Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202317263
Publisert
2010-05-11
Utgave
1. utgave
Utgiver
Cappelen Damm AS
Vekt
203 gr
Høyde
245 mm
Bredde
210 mm
Dybde
8 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
136
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter