Markedsføring for reiselivet er først og fremst tilpasset studier og kurs på høyskole- og universitetsnivå. Samtidig kan boken også benyttes i annen grunnopplæring i reiselivsmarkedsføring, som faget gjerne kalles. Trolig vil mange som jobber i den dynamiske reiselivssektoren, også kunne dra veksler på stoffet.

Det er lagt stor vekt på å strukturere et omfattende stoff. Så langt som mulig følges arbeidsgangen i en planleggingssammenheng. Videre belyses sammenhenger i teksten ved hjelp av grundige forklaringer og instruktive modeller. Det er også lagt vekt på å henvise til fordypningsstoff og anerkjente teoretiske (og praktiske) faglige bidrag.

Boken berører også viktige deler av det moderne informasjons-, kommunikasjons- og kompetanse-samfunnet: Kommunikasjon i vid forstand, reiseliv, transport, samarbeid og relasjonsutvikling, kompetansebygging, markedsføring og handel, samt informasjonsutveksling og forskning i tverrfaglige miljøer. Her inngår viktige aktører som store internasjonale transport- og reiselivskonserner, annonsører, internasjonale reisebyråer, nasjonale og globale institutter, offentlige organisasjoner, bank- og finansaktører, store hotellkjeder, lokale og globaliserte massemedier, forsknings- og konsulentorganisasjoner, kulturinstitusjoner, lokale kafeer, stavkirker, storbyer, vill og uberørt natur og naturligvis målgrupper i et mangfold av kulturer.

Et sammensatt og komplisert fagområde er forsøkt fremstilt så enkelt som mulig. Vi hører gjerne fra deg om vi har lykkes i dette. Som et ledd i dette arbeidet har vi brukt mye tid på å finne praktiske eksempler som belyser teoriene. Har man mangelfulle kunnskaper i markedsføring, er det nyttig å lese en innføringsbok i faget parallelt med denne boken.

Bokanmeldelse

Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202198565
Publisert
2001
Utgave
1. utgave
Utgiver
Cappelen Damm AS
Vekt
688 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
367
Sjanger
Faglitteratur