Boken gir en introduksjon til sentrale begreper, teorier og teoretikere innen medie- og kommunikasjonsteori. Forfatteren tar utgangspunkt i at forståelsen av kommunikasjon og av medier er tett forbundet i et moderne "mediemettet" samfunn. Den overordnede tanken bak boken er i følge forfatteren at kommunikasjonsprosesser best kan forstås i lys av medier, og vise versa. Det er lagt vekt på å ta med tenkere og tanker med fokus på forholdet mellom kommunikasjon og medieformidling. Boken er skrevet for studenter på bachelornivå på universitet og høyskoler, og andre med interesse for grunnleggende sider ved medier og kommunikasjon. Har litteraturhenvisninger og register.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788215007229
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Aschehoug & Co
Vekt
334 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
157
Sjanger
Faglitteratur
Forfatter