Boken gir en introduksjon til sentrale begreper, teorier og teoretikere innen medie- og kommunikasjonsteori. Forfatteren tar utgangspunkt i at forståelsen av kommunikasjon og av medier er tett forbundet i et moderne "mediemettet" samfunn. Den overordnede tanken bak boken er i følge forfatteren at kommunikasjonsprosesser best kan forstås i lys av medier, og vise versa. Det er lagt vekt på å ta med tenkere og tanker med fokus på forholdet mellom kommunikasjon og medieformidling. Boken er skrevet for studenter på bachelornivå på universitet og høyskoler, og andre med interesse for grunnleggende sider ved medier og kommunikasjon. Har litteraturhenvisninger og register.
Read more
Product details
ISBN
9788215007229
Published
2006
Edition
1. edition
Publisher
Aschehoug & Co
Weight
334 gr
Height
240 mm
Width
170 mm
Thickness
14 mm
Age
Voksen
Language
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Number of pages
157
Genre
Faglitteratur
Author