Men ofte viser det seg at prosjektene ikke innfrir forventningene til dem og at forskningskunnskapen ikke brukes i skolen. Det er med andre ord et gap mellom praksis og forskning. Økt bruk av forskningskunnskap i skolen forutsetter at den oppleves som forståelig og relevant av skolens praktikere, og det kan forhåpentligvis dette heftet gjøre noe med. Her beskrives en del praksisrelevante forskningstemaer i skoleverdenen, og hvordan skoler og lærere med fordel kan bidra, men også ta i bruk forskningskunnskap i arbeidet sitt. Et annet hovedtema er hvilke forhold som hemmer eller fremmer mobilisering av kunnskap i skolen.

Heftet er en del av

Les mer
Det brukes mye ressurser på utviklings- og forskningsprosjekter i skolen. Disse kan bidra til å forbedre skolens praksis for elevene og lærere.

Produktdetaljer

ISBN
9788205520769
Publisert
2018-11-06
Utgave
1. utgave
Utgiver
Gyldendal Norsk Forlag AS
Vekt
201 gr
Høyde
202 mm
Bredde
202 mm
Dybde
9 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
75
Orginaltittel
Det ved vi om
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter