Hva slags kunnskap trenger lærere og førskolelærere for å støtte barn og unges utvikling av skrivekompetanse, tekstkompetanse og faglig kompetanse gjennom skoleløpet? Denne boka formidler ny forskning og nye innsikter om skriveundervisning: om skrivingens formål, skrivestrategier, fagsjangrer og respons. Den gir konkrete innspill til skriveundervisning i ulike fag og på ulike nivå. Boka er derfor rettet motlærerne- og vil være en viktig kunnskapskilde både for studenter og praktiserende lærere i barnehage og skole. Boka har utspring i erfaringer fra forskningsprosjektet Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring - SKRIV - med base på Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Les mer
Boken formidler ny forskning og nye innsikter om skriveundervisning, med konkrete innspill til skriveundervisning i ulike fag, på ulike nivå. Boken har utspring i erfaringer fra forskningsprosjektet Skriving som grunnleggende ferdighet og utfordring - SKRIV, og er rettet mot lærerstudenter og praktiserende lærere i barnehage og skole.
Les mer
På omslaget: Skrivesenteret

Produktdetaljer

ISBN
9788251927482
Publisert
2011-12-05
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tapir akademisk forlag
Vekt
594 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
258