I denne boken belyser forfatteren læreprosessene i barnehagen. Det tas opp spørsmål om hva læring er, hvilke forutsetninger som ligger til grunn for at vi mennesker skal kunne lære, hvordan man skaper gode læringsbetingelser hos barn, hva som er til hinder for at læring finner sted, hvordan din barnehage arbeider for å utvikle et godt læringsmiljø for barn og voksne, og hva barn tenker om læring og kunnskap. Forfatteren begrunner hvilke krav som bør stilles til et godt læringsmiljø for barn, og skisserer muligheter og mangfold i hverdagen. Det gis også konkrete forslag til hvordan læring kan planlegges og dokumenteres. I tillegg finner du et opplegg for personalutvikling. Boka er oppdatert i tråd med ny forskrift om rammeplan for barnehagen.
Les mer
I denne boken belyser forfatteren læreprosessene i barnehagen. Det tas opp spørsmål om hva læring er, hvilke forutsetninger som ligger til grunn for at vi mennesker skal kunne lære, hvordan man skaper gode læringsbetingelser hos barn, hva som er til hinder for at læring finner sted, hvordan din barnehage arbeider for å utvikle et godt læringsmiljø for barn og voksne, og hva barn tenker om læring og kunnskap. Forfatteren begrunner hvilke krav som bør stilles til et godt læringsmiljø for barn, og skisserer muligheter og mangfold i hverdagen. Det gis også konkrete forslag til hvordan læring kan planlegges og dokumenteres. I tillegg finner du et opplegg for personalutvikling. Boka er oppdatert i tråd med ny forskrift om rammeplan for barnehagen.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788244612531
Publisert
2006
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Kommuneforlaget
Vekt
580 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
280

Forfatter
Illustratør