Briljant britisk romankunst om utroskap, forbudt kjærlighet og brutte drømmer. [...] Boka er kort og godt en ren estetisk nytelse, der du føler Hadley selv nyter hver setning og nærmest smaker på hvert ord.
- Cathrine Krøger, Dagbladet
Åh, så vidunderlig vakkert det er å synke ned i en så nydelig, sommerduftende bok! [...] Romanen dufter av sommer, av fuktig gress og tungt løvverk, der insekt kravler og fugler synger, mens det hele observeres gjennom et åpent vindu i et rom med «fløyelstung» luft. Sanselig stemningsfullt, uten å tippe over i det masete detaljerte. «Søsken» er en nydelig roman, av en forfatter som klokt bærer over med menneskene mange luner.
- Gerd Elin Stava Sandve, Dagsavisen
Perfekt for sommerkvelder.
- Tarald Aano, Stavanger Aftenblad
En perfekt sommerroman. Noen ganger har man bare lyst til å lese en skikkelig velfungerende roman. En fengslende historie med troverdige karakterer [....] Den britiske forfatteren Tessa Hadley er kritikerrost for nettopp denne kunsten, og Hilde Rød-Larsens ferske oversettelse av The Past fra 2015 er et solid bevis.
- Sigrid Strømmen, Vårt Land
Roland kommer med sin nye kone, som søstrene ikke liker. Alice har med seg ekskjærestens tjue år gamle sønn, som legger planer om å forføre Rolands seksten år gamle datter. Fran kommer med sine to barn, men uten deres far som heller prioriterer å turnere med bandet. Og den eldste søsteren Harriet kommer med et selvbilde som blir smadret når lidenskapen slår til.
Søsken er en livsklok fortelling om en uforglemmelig søskenflokk og deres oppgjør med fortidens idealer. En medrivende roman om store følelser, gamle minner og en sommer hjemsøkt av oppbrudd og fortidens spøkelser – fra en av Storbritannias største nålevende forfattere.
«‘Endelig!’, får jeg lyst til å rope ut, men det ville vært misvisende, for jeg har ikke gått og ventet på noe. Jeg ante ikke at jeg lengtet etter Tessa Hadley før jeg fikk Søsken i hendene.»
Svenska Dagbladet
«Demonstrerer Hadleys suverene overskudd som romanforfatter.»
Politiken, Danmark
«Hun har en psykologisk subtilitet som minner om Henry James, og en ironisk snert som er Jane Austen verdig.»
The Guardian