Dette heftet handler om lærerens ledelse av klasser og undervisningsforløp. Det er lærerens ansvar å lede klasser og undervisningsforløp på en hensiktsmessig måte som gir eleven et godt læringsutbytte. Lærere som klarer dette, fremstår som tydelige voksenpersoner. De er samtidig interessert i elevene og har et godt og nært forhold til dem så de opplever å bli likt og anerkjent. Slike lærere motiverer elevene til en god arbeidsinnsats. De skaper ro og forutsigbarhet i undervisningen, de er engasjerte og støttende, og det er ingen tvil hos elevene om hvem som har ansvaret eller bestemmer. Dette heftet kommer inn på: Lærerens utøvelse av ledelse Klasseledelsens betydning for elevenes læring og atferd Hva er lærerautoritet? Det asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelse Praktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert konflikthåndtering Heftet er en del av Dette vet vi om : samlepakke 1
Les mer
Heftet tar for seg lærerens utøvelse av ledelse, lærerautoritet, klasseledelsens betydning for elevenes læring og atferd, det asymmetriske forholdet i pedagogisk ledelse og praktisk ledelse av klasser og undervisningsforløp, inkludert konflikthåndtering. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205423138
Publisert
2012-02-14
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
139 gr
Høyde
198 mm
Bredde
200 mm
Dybde
5 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
61

Forfatter
Illustratør