Matematikklæreres samlede kunnskap om matematikkundervisning er mangfoldig. Bidragene i denne vitenskapelige antologien gjenspeiler dette. Matematikkoppgaver, matematiske spørsmål og situasjoner fra klasserommet og lærerutdanningen løftes fram og diskuteres ut fra teoretiske og didaktiske perspektiver. Ulike måter å jobbe med konkrete matematikkemner på analyseres og diskuteres fra et forskerståsted. Filosofiske problemstillinger omkring matematikk utforskes, og det diskuteres hvordan matematikkens historie kan brukes i undervisningen. Antologien inspirerer både til videre forsknings- og utviklingsarbeid og til utprøving i utdanning og praksis, og anskueliggjør hvordan undervisningskunnskap i matematikk kan betraktes som «anvendt matematikk». Forfatterne underviser og forsker ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202470654
Publisert
2016-06-20
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
440 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
202